KCT werft via documentaire en mobiele app

Het KCT werft vanaf 17 december kandidaten via een nieuwe advertentiecampagne. Doel is de fysieke en mentale weerbaarheid van geïnteresseerden te verhogen voor ze solliciteren. Centraal in de campagne staan een trainingsapp en een mini-documentaire. Kandidaten kunnen zich optimaal voorbereiden op de kennismakingsdagen van het KCT met een trainings-app (beschikbaar voor Android en binnenkort ook voor iOS). Naast een uitgebreid trainingsschema bevat de app enkele verrassende geheime opdrachten waarbij de nadruk op de mentale eigenschappen van een commando ligt.

 

Documentaire

Aan de hand van een reconstructie van Task Force 55 missies krijgen geïnteresseerden in de documentaire een beeld van het werk dat een Nederlandse commando doet en van de verschillende opleidingsonderdelen. Task Force 55 was een missie in Afghanistan van 2009 tot 2010 om het land veiliger te maken. Dat deden de commando’s onder meer door diep in vijandelijk gebied naar wapens en onderdelen  voor explosieven te zoeken en het oppakken van bepaalde personen.

 

Zware selectie

Voor dit werk zoekt het KCT nieuwe commando’s die niet opgeven, mentaal en fysiek ijzersterk zijn en waarop blindelings kan worden vertrouwd. De zware selectie vraagt het uiterste van de kandidaten. Meer informatie staat op ‘werkenbijdefensie.nl/commando’.

 

Bron: Landmacht