Van 18 t/m 22 juni 2018 werd voor de 9de keer de KCT Bike Week gereden voor personeel gelieerd aan het KCT. Deze keer reden we met 18 motoren (11 Harley’s, 1 BMW, 2 Suzuki’s, 3 Honda’s en 1 Yamaha) en de volgwagen en 2 HID’s voor de logistiek.
Dit jaar werd de Motor Tour Tocht (MTT) gedoopt tot “ 5 Nations Tour ” en elke deelnemer kreeg de felbegeerde badge met dit opschrift “5 Nations Tour 2018” van Bike Week 2018 uitgereikt. De tocht van totaal 1500 km gaat door Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland en diverse krijghistorische locaties zouden worden bezocht.
De eerste dag werd verplaatst over 335 km met 8 zgn. zadeluren via Luik en verder over secundaire wegen naar ons Biker kampement op een camping in Dillingen nabij Echternach in Luxemburg. Van hieruit werd elke dag een motor tourtocht gemaakt door LUX, FRA en DEU. We besloten de eerste dag met pizza’s op de camping bij het kampvuur.
De tweede dag werd een rondje Luxemburg gedaan met een schitterende route (afmatting Luxemburg werd er al snel gezegd) van 235 km met 6 ”zadeluren” ’s Avonds aten we in Echternach heerlijke mega hamburgers op het terras, want het was heerlijk weer. De burgerij en toeristen, en zelfs politieambtenaren, vonden het fantastisch toen we met 18 blaffende motorfietsen arriveerden op het historische marktplein.
De derde dag stond in het kader van een route langs WO-1 historisch interessante locaties in de omgeving van Verdun (FRA). We bezochten een van de bekende fortificaties (Fort Fremont) in de buurt van Longuyon en aansluitend verplaatste de motorstoet zich naar het beroemde en indrukwekkende standbeeld van Deadman’s Hill oftewel Le Mort Homme (zie de groeps foto) waar destijds feitelijk de hele 69e divisie van de Fransen, op die plek volledig, was omgekomen. De route ging vervolgens naar Verdun waar de deelnemers het Memorial bezocht hebben. Een dag van maar liefst 335 km met 9 zadeluren.
Aan kilometers lijkt zo’n dag niet lang, maar via de routes over secundaire wegen halen we met de groep en de volgwagen soms maar rond 1 km p/min en dan wordt het een lange dag op de motor, maar daarvoor is het ook een Bike Week. Het gaat tenslotte om het motorrijden met de groep over attractieve routes. De avond werd besloten met heerlijke pizza’s bij het kampvuur en sommigen slopen daarna geruisloos naar hun tent en verdwenen in de slaapzak, morgen zou het weer een lange dag worden.
De vierde dag werd in Duitsland gereden met een kleine 250 km via een route langs de Moezel, Trier, menig vergezicht met kastelen en de omgeving van Idar Oberstein met mooie slingerende wegen.
Helaas hebben we daar een uitval gehad van een van onze motoren en zelfs een betrouwbare Honda met een defecte stator (een soort dynamo) gaat ook gewoon stil staan op de route. Nota bene in “ the middle of nowhere” ergens langs de Moezel. Gelukkig hadden we daarvoor onze volgwagen, waar zeker twee motorfietsen in passen in geval van nood. Niet bepaald leuk, maar de gedupeerde kon gelukkig plaatsnemen in het voertuig, of achterop gaan bij een van de maten.
We besloten deze dag met overheerlijke schnitzels in een Duits dorpje waar we die avond nog met alle motoren heen zijn gereden.
Elke avond, bij terugkomst op het kampement, werden bij het kampvuur alle verhalen van de routes nog eens geëvalueerd met een hapje en een drankje. En natuurlijk kwamen alle KCT verhalen uit het verleden weer aan bod.
De vijfde dag was alweer de terugreisdag en de route liep via het monument van Easy Company, 506th Parachute Infantry Regiment (Band of Brothers) van 101st Airborne Division in Foy, daarna koffie met gebak in La Roche En Ardenne en de route ging verder via Durbuy (wist u dat dit het kleinste plaatsje te wereld is met stadsrechten!) binnendoor Wallonië richting Hannut en St Truiden, Hasselt, Wuustwezel richting Roosendaal, 335 km met 8 zadeluren. Op het verspreidingspunt bij een tankstation bij Tessenderlo (BEL) werd afscheid genomen van de KCT Bikers die huiswaarts zouden gaan via hun kortste route.
Aan het einde van de middag kwam het resterend deel voldaan in Roosendaal aan met toch 35 zadeluren in de derrière in deze 5 dagen. Na het gezamenlijk opruimen van de spullen van de volgwagen ging iedereen huiswaarts en keken we terug op weer een geslaagde KCT Bike Week. We zijn allemaal weer veilig thuis zijn gekomen en dat is toch het allerbelangrijkste van zo’n week.
Met dank aan onze Road Captain, want die had weer fantastische routes voor deze week gemaakt.
Met een viertal GOPRO camera’s op de motorfietsen geplaatst zijn de mooie momenten weer vastgelegd en er zal, zoals gewoonlijk, een compilatiefilm van +/- 30 minuten van gemaakt worden.
Volgend jaar vieren we ons tweede lustrum, oftewel de 10e Bike Week en daar gaan wij als organisatieteam weer iets bijzonders van maken.
Deze keer was C-KCT ook deelnemer met zijn Harley FatBoy en onze Aalmoezenier Javelin, eveneens een Harley rijder, had, in gedachten, alle motoren gezegend voor het vertrek in Roosendaal (maar waarschijnlijk was hij toch die ene Honda vergeten!
Het organisatieteam dankt het KCT voor de algemene support, want alle ingrediënten waren weer aanwezig om er een succesweek van te maken.